tisdag 12 januari 2016

Är det okej att det är så???

När man läser i aftonbladet och på andra sociala medier så läser man bara om en massa skit som händer! Vart fan är vi påväg? Om man tittar tillbaka på vad som hänt i Sverige så börjar jag ju undra om vi inte är ny USA med alla skolmassakerna. Det trodde jag bara hände i  USA? Vart fan är vi påväg?

Kan ju säga att det är snart inte säkert att skaffa familj och bo här längre... Det sjuka är ju att verkligheten faktiskt kommer närmare och närmare.. Känner nog att jag vill vara på ett ställe som jag kan känna mig säker på.. Det gör jag inte i Sverige i alla fall... Det är sjukt...

Inte för att jag är rasist eller så men Sverige måste fan tänka på sina gamla och hemlösa själv tycker jag! Jag har absolut inget emot att folk kommer hit. Men då ska det också göras rätt för sig och inte ta skada på samhället  som det gör i dagen läge. Det är ju sjukt enligt mig! Jag vet att det är olika kassor som det handlar om att man använder.. Men kanske  dags att prioritera om för dem rika människorna... För det är ju bara dem som drar nytta av det..

Men jag tycker faktiskt att folk får tänka lite mer än näsan räcker.. Det är ju inte meningen att man inte ska kunna bo i det Sverige våra förfäder byggt upp?? Det ska inte vara meningen  att det ska fogas efter andra hela tiden.. Visst lite kan jag gå med på men fan inte att dem som kommer och bor här ska få allt... Nej det tycker jag inte!

Ta seden dit man kommer! Hade jag flytt från Sverige Inte fasen hade jag försvenskat det landet... Jag hade ju försökt att lära mig att leva i stort sett så som dom gör..

Men åter till det jag började mitt inlägg med!

Varför kan folk inte bry sig om varandra och ta hand om varandra? Är det så jävla svårt att lägga ner stridsyxorna och vara som vanligt folk och inte skada folk hela tiden?

Nej, nu ska jag göra något annat!

Ha det bra så ses vi i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar